گروه شهری: معاون شهردار تهران از افتتاح رسمی دو ایستگاه جدید در غرب تهران خبر داد و گفت: ایستگاه‌های ارم سبز و اکباتان در بخش غربی خط چهار مترو صبح امروز اول مرداد به بهره‌برداری می‌رسند.

سید جعفر تشکری هاشمی افزود: با افتتاح ایستگاه اکباتان، ساکنان این شهرک و با بهره‌برداری از ایستگاه ارم سبز، شهروندان ساکن در محدوده این ایستگاه به استفاده‌کنندگان روزانه از مترو اضافه می‌شوند و شاهد افزایش قابل توجه تعداد مسافران خط چهار مترو خواهیم بود. تست گرم این خط، حد فاصل ایستگاه میدان آزادی تا ارم سبز اسفندماه سال قبل انجام شده بود که پس از آن به‌دلیل کمبود قطار امکان بهره‌برداری از آن ممکن نشد. پس از آن نیز با طغیان مسیل میانرود، این مسیر مسدود شد و اکنون این مسیر در امتداد خط چهار آماده بهره‌برداری است.

هابیل درویشی، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه نیز قبل از این درباره راه‌اندازی ادامه خط چهار گفته بود: اتصال خط چهار متروی تهران به خط متروی تهران- کرج سبب کاهش ازدحام در ایستگاه متروی صادقیه خواهد شد و امکان دسترسی از غرب به جنوب شرقی شهر تهران را فراهم می‌سازد.

درویشی با بیان اینکه استقبال شهروندان از خط چهار متروی تهران بسیار خوب بوده است، گفت: تمامی ایستگاه‌های خط چهار متروی تهران با استقبال چشمگیر شهروندان مواجه بوده اند و پیش‌بینی می‌شود با تکمیل این خط تعداد مسافران آن به‌شدت افزایش یابد و بسیاری از مسافرانی که از کرج به تهران می‌آیند برای ادامه مسیر به بخش مرکزی و شرقی شهر، از این خط استفاده کنند. در حال حاضر خط چهار روزانه حدود 800هزار مسافر دارد که احتمال می‌رود این تعداد از مسافران با بهره‌برداری کامل 20تا 25درصد افزایش یافته و به یک میلیون نفر در روز برسد.

کد خبر 178263
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز